روان‌شناسی رشته‌ای است که به مطالعه ذهن انسان و استفاده از این درک برای کمک به افراد، زوج‌ها و خانواده‌ها برای تقویت روابط، غلبه بر چالش‌ها و لذت بردن از کیفیت بالاتر زندگی اختصاص دارد. روانشناسان مؤثر باید درجاتی از این ویژگی های مشترک را داشته باشند، که با تمرین ماثر می توانند در طول زمان این ویژگیها را پرورش دهند.

 

شنوندگان فعال

ارتباط یکی از مهم ترین مهارت هایی است که روانشناس می تواند داشته باشد. روانشناسان مشتاق باید تمرین کنند که شنوندگان فعال باشند و در هر مکالمه تمرکز کامل داشته باشند و برای در نظر گرفتن صحبت های دیگران در یک مکالمه وقت بگذارند.

گوش دادن فعال همچنین شامل توجه به نشانه های غیرکلامی مانند زبان بدن است. این امر به ویژه برای روانشناسان مهم است، زیرا برخی از بیماران در افشای اطلاعات شخصی راحت نیستند. یک روانشناس تیزبین می تواند تشخیص دهد که چه زمانی بیمار در برقراری ارتباط آشکار با مشکل مواجه است.


حرفه ای های همدل

هنگامی که یک روانشناس با یک بیمار جدید ملاقات می کند، یکی از اولین قدم هایی که برمی دارد ایجاد یک رابطه خوب است. یک ارتباط خوب مهم است زیرا بیماران را تشویق می کند تا به متخصصان اعتماد کنند و احساسات خود را بازگو کنند. روانشناسان همدل معمولاً برای برقراری یک رابطه قوی راحت تر هستند. روانشناسان برای انتقال نگرانی واقعی خود از لحن دقیق صدا استفاده می کنند و به وضوح ارتباط برقرار می کنند.

در عین حال، روانشناسان نیز باید همیشه رفتار حرفه ای خود را حفظ کنند. روانشناسان گاهی اوقات با بیماران دشواری کار می کنند که ممکن است مرتکب جنایت شده باشند یا با جهان بینی و ارزش های خودشان در تضاد باشند. مهم است که روانشناسان در صورت لزوم واکنش های نامطلوب خود را پنهان کنند.

 

مشاوران بیمار

درمان فرآیند سریعی نیست. کمک به مراجعان برای غلبه بر مشکلات عمده زندگی خود زمان می برد. روانشناسان باید صبر زیادی داشته باشند. آنها باید بتوانند تمرکز خود را در حین صحبت کردن بیماران در مورد مشکلات خود حفظ کنند. هر بیمار با سرعت خودش پیشرفت می کند. در برخی موارد، ممکن است سالها طول بکشد تا پیشرفت کند، به خصوص اگر بیمار با ترومای قابل توجهی دست و پنجه نرم کند.


یادگیرندگان مادام العمر

روانشناسان مؤثر احتمالاً خود را به عنوان یادگیرندگان مادام العمر توصیف می کنند. علم روانشناسی با مطالعات و بینش های جدید به طور مداوم در حال تغییر است. این متخصصان باید از آخرین اطلاعات مطلع باشند تا به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود کمک کنند. آنها ممکن است در رویدادهای حرفه ای مانند سمینارها و سخنرانی ها شرکت کنند، با همکاران خود ارتباط برقرار کنند و مجلات حرفه ای بخوانند.

 

 
 

 

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.